Eilen oli sitten Kauan odotetut Nattfarin kisat. Muilla tallilaisilla meni tosi hyvin, mutta mullahan ei menny mitenkään.

Perjantaina kävin Jyväskylässä valmennuksessa Freydirin kanssa ja olin jo ratsastellut siinä puolisen tuntia ja ihan hyvältä tuntui. Sitten nostin laukan ympyrällä ja jonkin ajan kuluttua laukassa katosi täysin jarrut koko ponilta. Kyydissä pysyin kyllä ihan hyvin, mutta jalustin tippui. Yritin ihan oikeaoppisesti jarruttaa myötäämällä ja pidättämällä, mutta ei. Siinä vaiheessa, kun poni alkoi pukittaa, päätin itse hypätä kyydistä, etten lennä mihinkään aitaan tai muuhun huonoon paikkaan. Irtautuminen satulasta sujui varsin mallikkaasti, mutta laskeutumisessa vielä vähän reenattavaa. Vietin sitten seuraavan yön Jyväskylän keskussairaalassa ;) Mitään ei ole poikki, mutta toisen lapaluun ja rintarangan välinen lihas revähti aika imelästi.

Olisin mä halunnut ratsastaa kisoissa jollain muulla hevosella, mutta kukaan ei suostunut nostamaan mua hepan selkään. :) Itse en vielä ihan pääse.

No, ei siinä mitään, mutta olen maailman tyytyväisin Iitun ja Geysirin suoritukseen! Ne tuli sekä helpossa töltissä, että helpossa nelikäynnissä molemmissa neljänsiksi, ja nelikäynnin pisteet oli 4,1. Enää 0,1 puuttuu, että pääsisi normaaleihin luokkiin. Ja Iitu sai meidän porukan ainoan kutosen ja se tuli käynnistä. Lisäksi yhden tuomarin kommenttien perässä luki, että Laadukas Askellajihevonen :D Niinhän se on, olen tämän tiennyt jo kaaaaauan.

Rosa 6-vee oli koko kisojen paras ja se sai tuomareiden erikoismaininnan hyvästä ratsastuksesta, vaikka menikin väärän radan. Rosan kanssa ollaan opeteltu rataa useasti ja käytiin se vielä paikanpäällä läpi, mutta se tuntui Rosasta niin omituiselta, että pitkä sivu sekä lyhyt sivu menivät sekaisin ja Rosa kääntyi väärässä paikassa helpossa töltissä. Kuitenkin tuomarit pisteyttivät Rosan suorituksen ja nelostahan sieltä tuli. :) Tästä tytöstä kuullaan vielä!

Laitan tulokset tyttöjen osalta tänne vielä, kunhan saadaan lopulliset pisteet näkyviin. Olin kyllä supertyytyväinen kaikkien suoritukseen.

Huomenna menen Annikan luokse katsomaan, miten Freydirillä menee ja miten Annika sitä ratsastaa. Mulla ei ole montaakaan muistikuvaa perjantai-illasta, mutta sen muistan, että päähän otti ihan sikana. Nyt on kamala raivo saada se poni toimimaan. Ja ihan rauhassa, ei yhtään kiirehtien.

Muistan myös perjantaista sen, että haukuin Palokan terveyskeskuksella yhden mieshoitajan amatööriksi, koska se ei osannut laittaa kanyyliä mulle. Minussa on kaikkiaan seitsemän reikää, kun suonia ei oikein löytynyt. :D Sitten muistan urputtaneeni ambulanssissa, että miksi en saa piipaata, kun kerrankin olen ambulanssissa?!? Äly hoi!